Tuesday 30 January 2024

Naelofar hijab Sogo KL

 Aku ni ada 1 penyakit.Kalau aku suka sesuatu benda tu aku akan beli walaupun aku sebenarnya tak guna pun.Sudah 2x aku berjalan di kedai Naelofar dalam Sogo.Walaupun aku bukan hijabers sangat tapi mata aku tengok produk Naelofar ni ekslusif.Aku sukakan bawal cotton voile nya.Kainnya lembut halus dan berkualiti.Tak sama dengan yang tak ada jenama luar sana.Jenama Tudung Fazura(TF) pun tak boleh challenge dengan fabrik Naelofar.Aku sendiri pegang sentuh aku tahulah.Harga pun berbeza yang Fazura rm27,yang Naelofar rm79.Aku yakin NH lebih elok berganda-ganda.TF itu dibuat untuk harga marhein.Pin 2x berlubang kain mengikut testimoni orang.



Ini shawl Naelofar Hijab (NH) kain satin.Pernah nampak perempuan pakai di tapak uptown danau kota malam raya 2022.Harga dalam rm99.

Warna earth dan nude.Tidak terang mata dan sesuai digayakan dengan aneka pakaian


Berkenan dari hari itu corak monogram hijau ini.Tahan saja hawa nafsu nak membeli.Sebab tahu kalau beli simpan saja dalam almari.

Inilah bawal cotton voile yang aku sukakan kainnya.Corak monogram rm79.Dijanjikan tak perlu gosok.Aku percaya sebab kain lembut terletak.Cari tempat lain pun tak ada corak ala-ala NH ni.Yang banyak hanya corak bunga-bunga dan cat tumpah.Weh aku sebenarnya spoil tengok perempuan pakai tudung corak cat tumpah jenama Parehah tu dengan gabungan warna blocking tu.Kalau muka gelap kusam memang terus turn off.Model-model yang menggayakannya tentulah cantik elok naik seri.Nama pun model.Kita yang orang biasa ni janganlah perasan akan nampak cantik macam depa.Kadang bertambah hodoh dan ganjil🙄

Sebenarnya minimalist (minimal) itu lebih menawan.Aku masih ingat sekitar tahun 2000 ke atas para guru di sekolah nampak cantik dengan tudung bawal kosong sulam tepi.Tapi tudung sekarang semakin semak dan kusut design nya.Paling tak boleh tahan gambar kapal terbang,kek,muffin,menara klcc,menara Eifel Tower,kereta,segala bentuk cetak jadi tudung.Konon comel bila pakai.Kalau muka dah sedia comel ok fine tapi muka sembap,kusam,takda seri bila pakai tak ke tambah semak?Gambar bunga ok la lagi.

Tudung ini ibarat fesyen.Pelbagai jenis kain,corak dan warna.Menjadikan pelangi di tengah keramaian dengan aneka warna.Obses dengan tudung sampai hampir pupus manusia tidak bertudung.Dikutuknya pula wanita tak bertudung.Gila dah manusia zaman sekarang.Aku tak reti bab tudung sebab bukan hijabers sejati.Tapi aku tahu kaum perempuan paling hantu bab beli tudung.Kadang nak pecah almari sebab dah penuh sangat hahahahaha.....





No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.

Chalet kg kemensah

 Hari ini adalah hari yang bermakna sekali dalam hidupku.Dapat keluar berjumpa dengan kawan rapat hampir 3 tahun persahabatan.Allah permudah...