Wednesday 13 December 2023

Genting bila dapat naik

 Bila tiba musim hujan hujung tahun ni aku tiba-tiba teringat kenangan naik ke Genting Highlands dulu-dulu kala.Sekejap saja masa berlalu pergi.Yang tinggal hanya kenangan manis yang tak mungkin lagi aku dapatkan.Evergreen sangat bila selak posting lama blog tentang Genting beb.

Kawan-kawanku rata-rata sudah berumah tangga dan ada life masing-masing.Lain weh kalau nak berkawan dengan mak-mak orang ni.Serabut kepala.Dia dah ada komitmen sendiri.Takkan dapat bercampur dengan kawan bujang macam dulu.Lemas otak berbulu rasa.

Aku dah lalui benda ni..sungguh annoying gila.Kami semua pun dah bertahun lost contact.Tambahan lagi aku pun tak minat nak ambil tahu sebab tak ada media sosial

Kalau boleh putar masa aku nak duduk terus di umur 20an.Wajah pun semanis gula Bunga baru hendak berkembang begitu.Zaman tu belum berkembang media sosial.Pakai pun telefon Nokia kamera 3gp dan kamera digital kalau nak tangkap gambar.

Apa yang aku melalut ni weh.Sekarang pun aku masih lawa aged gracefully gitu.Jadi wanita dewasa di usia matang.Tidak minat lagi nak berkaroake nyanyi di ktv.Buang duit.Tidak minat lagi untuk pakai foundation muka yang berminyak.Keluar rumah kulit bebas bernafas hanya sapu krim siang ada spf dan calit lip balm.Penat dah nak cantik.Masa awal 20an merata-rata jadi perhatian orang.

Aku bersyukur dengan diri yang kini.Lebih berani dalam berfikir dan membuat keputusan.Tidak terlalu terikat dengan orang.Aku bebas sendirian.

Aku nak ke Genting nanti tidur sana 1 malam.Sejak Genting buka taman tema baharu pada 2021 aku belum lagi menjejak kaki.Dah lama aku punya impian nak jalan-jalan di Awana Genting.Terletak di bawah sana sebelum naik ke puncak.Aku suka baca blog penulis cina yang cerita pengalaman berhantu tidur di situ.Biliknya nampak luas cantik dan romantik dengan lampu kuning.

Entahlah dengan siapa aku nak pergi kelak.Aku tak ada kawan yang boleh faham aku.Aku berharap 1 masa nanti satu orang kawan aku ni jadi keluar dengan aku.



No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.

Chalet kg kemensah

 Hari ini adalah hari yang bermakna sekali dalam hidupku.Dapat keluar berjumpa dengan kawan rapat hampir 3 tahun persahabatan.Allah permudah...